Scroll Top
Staza br. 1

• Planinarski dom ,,Stražilovo,, → Velika Remeta → Grgeteg → Brankov grob → planinarski dom ,,Stražilovo,, •

• Od planinarskog doma se spuštate kroz šumu stazicom obeleženom maratonskom oznakom (beli krug sa crvenim srcem) do puta koji ide Stražilovačkom dolinom (10 min).
  • Kad siđete na šumski put idete levo do restorana ,,Brankov čardak,, (10 min).
  • Ispred restorana sa leve strane je potok koji pređete preko mostića i penjete se stazom uzbrdo (10 min). Staza je obeležena plavo – belom markacijom.
  • Izlazite na greben gde se nalazi atarski zemljani put. Tu skrećete desno i nastavljate putem (20 min) do izlaska na grebenski asfaltni put.
  • Ovde skrećete levo asfaltnim putem oko 100 m, a potom skrećete desno na tucanik koji vas spušta kroz vikend naselje do sela Velika Remeta (15 min).
  • Kad siđete u  podnožje  skrećete desno asfaltnim putem oko 300 m do restorana ,,Šumski Raj,, (5 min). Ovde možete napraviti pauzu za piće ili nešto pojesti.
  • Dalje nastavljate još oko  500 m do ulaska u manastirsko dvorište (5 min). Čim uđete sa leve strane se nalaze zanimljivi drveni katuni koje predlažemo da pogledate. Obilazeći katune stižete i do samog Manastira ,,Velika Remeta,,. Nakon obilaska manastira predlažemo vam i da pogledate lepo uređen kompleks sa vodenim kaskadama ispred samog Manastira. U Manastiru možete kupiti njihov Med i Vino.
  • Desno od manastira idete šumskim putem koji počinje ,,Lakat,, krivinom i polako vas penje kroz šumu oko 200 m do raskrsnice gde skrećete desno još oko 100 m pa opet desno kroz Borovu šumu još 200 m uzbrdo (20 min).
  • Ispred vas je par vikendica i vi nastavljate pravo nizbrdo između vikendica oko 300 m, pa desno još oko 500 m. Tu vam je 100 m sa leve strane izvor gde možete natočiti vode. Nastavljate istim putem i nakon 200 m skrećete desno pa kroz seosko dvorište izlazite na asfaltiranu ulicu u selu Grgeteg (30 min).
  • Skrećete desno asfaltom  oko 300 m pa levo preko mosta i onda desno još 500 m do Manastira ,,Grgeteg,, (10 min). Ovde možete napraviti dužu pauzu za obilazak Manastira i odmor na klupama sa desne strane do potoka.  Tu je i zanimljivi Geološki presek zemljišta  i početak staze koji vas vraća nazad u planinarski dom.
  • Staza vas vodi uzbrdo kroz šumu sve do jednog uređenog vidikovca koji vam je sa desne strane na kom je izgrađena nadstrešnica sa klupama (15 min).
  • Put nastavlja levo uzbrdo kroz šumu sve do grebenskog asfaltnog puta (15 min).
  • Prelazite put i nastavljate uzbrdo kroz šumu planinarskom stazom označenom maratonskim znakom, a potom se staza širi i ide uporedo sa asfaltnim putem sve do izlaska na isti (30 min).
  • Nakon izlaska na asfalt skrećete desno oko 100 m, pa opet levo nizbrdo kroz šumu maratonskom stazom  koja se širi u šumski put i dovodi vas do  spomenika  palim borcima u II svetskom ratu (40 min).
  • Nastavljate dalje i stižete do velike drvene nadstrešnice sa klupama i uređenog  platoa na kom se nalazi i grob Branka Radičevića (10 min). Ovde se možete odmoriti.
  • Vratite se nazad 100 m do nadstrešnice i skrenite desno, pa nakon 50 m levo nizbrdo spuštate se do potoka gde skrećete desno  još 300 m do sledećeg potoka (15 min).
  • Nakon prelaska potoka izlazite na široki šumski put  koji takođe prelazite i sa leve strane ulazite u planinarsku stazu koja vas vodi uzbrdo kroz šumu do planinarskog doma ,,Stražilovo,, (10 min).

Staza je markirana planinarskim markacijama i putokazima i potrebno vreme za obilazak cele staze je 4,5 – 5h laganog hoda.