Scroll Top
Staza br. 5

• Planinarski dom ,,Stražilovo,, → Brankov grob → Velika Remeta → planinarski dom ,,Stražilovo,, •

• Od planinarskog doma se spuštate kroz šumu stazicom obeleženom maratonskom oznakom (beli krug sa crvenim srcem) do puta koji ide Stražilovačkom dolinom (10 min).
  • Kad siđete na šumski put pređete pravo preko potoka i nastavite još oko 200 m šumskim putem do putokaza koji vas skreće levo preko potoka uzbrdo na planinarsku stazu obeleženu maratonskom oznakom. Ona vas strmo penje do vrha (40 min).
  • Ovde imate putokaz koji vas skreće desno 30 m ka velikoj drvenoj nadstrešnici sa klupama gde možete napraviti pauzu ili da produžite napred još 100 m do spomenika i groba Branka Radičevića. Ovde takođe možete napraviti pauzu na postavljenim klupama i uređenom platou.
  • Od spomenika idete desno pored velike drvene nadstrešnice širokim šumskim putem i nakon 200 m sa leve strane imate spomenik palim borcima u II svetskom ratu. Put vas dalje vodi blago uzbrdo sve do izlaska na grebenski asfaltni put (40 min).
  • Skrećete levo asfaltom oko 100 m pa opet levo u šumu i dalje blago se spuštate šumskom stazom do raskrsnice u obliku slova ,,V,,(20 min).
  • Ovde skrećete levim krakom prvo malo uzbrdo, a potom nizbrdo do grebenskog asfaltnog puta (20 min).
  • Kad izađete na grebenski asfaltni put skrećete levo oko 100 m, a potom opet levo na šumsku stazu koja vas polako spušta do Rekreativnog centra ,,Gusle,, (20 min).
  • Nastavljate stazom kroz šumu desno od ulaza u rekreativni centar (staza ide sa leve strane puta) i nakon kraćeg vremena izlazi na grebenski asfaltni put (10 min).
  • Skrećete levo asfaltom spuštajući se do prvog skretanja na tucanik sa desne strane (15 min).
  • Ovde skrećete levo asfaltnim putem oko 100 m, a potom skrećete desno na tucanik koji vas spušta kroz vikend naselje do sela Velika Remeta (15 min).
  • Kad siđete u podnožje skrećete desno asfaltnim putem oko 300 m do restorana ,,Šumski Raj,, (5 min). Ovde možete napraviti pauzu za piće ili nešto pojesti.
  • Dalje nastavljate još oko 500 m do ulaska u manastirsko dvorište (5 min). Čim uđete sa leve strane se nalaze zanimljivi drveni katuni koje predlažemo da pogledate. Obilazeći katune stižete i do samog Manastira ,,Velika Remeta,, . Nakon obilaska manastira predlažemo vam i da pogledate lepo uređen kompleks sa vodenim kaskadama ispred samog Manastira. U manastiru možete kupiti njihov Med i Vino.
  • Odavde se vraćate istim putem nizbrdo oko 500 m do restorana ,,Šumski Raj,, (10 min).
  • I dalje putem još oko 200 m, a potom skrećete levo uzbrdo kroz vikend naselje do izlaska na grebenski asfaltni put (20 min).
  • Skrećete levo asfaltom oko 100 m pa zatim desno opet na atarski put pored vikendica, voćnjaka i njiva preko grebena ,,Kurjakovac,,. Put vas blago spušta do ulaska u šumu gde treba obratiti pažnju na putokaz koji vas skreće levo na uzanu planinarsku stazu (40 min).
  • Spuštate se strmo kroz šumu do izletišta ,,Stražilovo,, i izlazite kod restorana ,,Brankov Čardak,, (15 min).
  • Nakon što ste prešli potok nastavljate pravo šumskim putem kroz dolinu oko 1000 m do velikog putokaza za dom (10 min).
  • Ovde skrećete desno uzbrdo planinarskom stazom do planinarskog doma ,,Stražilovo,, (10 min).

Staza je markirana planinarskim markacijama i putokazima i potrebno vreme za obilazak ove staze je od 5 – 6h hoda laganim tempom.