Scroll Top
Staza br. 4

• Planinarski dom ,,Stražilovo,, → Brankov grob → Grgeteg → Velika Remeta → planinarski dom ,,Stražilovo,, •

• Od planinarskog doma se spuštate kroz šumu stazicom obeleženom maratonskom oznakom (beli krug sa crvenim srcem) do puta koji ide Stražilovačkom dolinom (10 min).
  • Kad siđete na šumski put pređete pravo preko potoka i nastavite još oko 200 m šumskim putem do putokaza koji vas skreće levo preko potoka uzbrdo na planinarsku stazu obeleženu maratonskom oznakom. Ona vas strmo penje do vrha (40 min).
  • Ovde imate putokaz koji vas skreće desno 30 m ka velikoj drvenoj nadstrešnici sa klupama gde možete napraviti pauzu ili da produžite napred još 100 m do spomenika i groba Branka Radičevića. Ovde takođe možete napraviti pauzu na postavljenim klupama i uređenom platou.
  • Od spomenika idete desno pored velike drvene nadstrešnice širokim šumskim putem i nakon 200 m sa leve strane imate spomenik palim borcima u II svetskom ratu.
  • Put vas dalje vodi blago uzbrdo sve do izlaska na grebenski asfaltni put (40 min).
  • Skrećete levo asfaltom oko 100 m pa opet levo u šumu i dalje blago se spuštate šumskom stazom do raskrsnice u obliku slova ,,V,, (20 min).
  • Ovde skrećete desnim krakom prvo malo uzbrdo, a potom nizbrdo do grebenskog asfaltnog puta (20 min).
  • Prelazite asfalt i skrećete desno šumskim putem koji vas vodi do vikendice gde skrećete desno i nakon 800 m stižete na prelepi vidikovac (15 min). Ovde je napravljena velika nadstrešnica ispod koje su sto i klupe.
  • Nastavljate desno spuštajući se kroz šumu do potoka i malog drvenog mostića. Sa desne strane vam je urađen zanimljiv Geološki presek tla, a kad pređete mostić bićete u dvorištu Manastira Grgeteg (20 min). Ovde nakon obilaska Manastira možete napraviti dužu pauzu.
  • Put nastavljate izlaskom iz manastirskog dvorišta ka selu Grgeteg do velikog starog Đerma i tu skrećete levo preko mosta, a potom desno još oko 500 m (10 min).
  • Skrećete levo na atarski put između dva seoska gazdinstva i polako se penjete ka jednoj vikendici oko 500 m gde potom skrećete desno oko 20 m pa opet levo još oko 500 m (15 min).
  • Ovde vam je na 30 m sa desne strane puta izvor pa možete natočiti vode.
  • Nastavljate dalje pored voćnjaka do naglog skretanja na levo i uzbrdo oko 500 m do veće raskrsnice šumskih puteva između dve vikendice (30 min).
  • Nastavljate dalje pravo kroz Borovu šumu spuštajući se do Manastira Velika Remeta (20 min). Nakon obilaska manastira predlažemo vam i da pogledate lepo uređen kompleks sa vodenim kaskadama ispred samog Manastira. U manastiru možete kupiti njihov Med i Vino. Sa desne strane nalaze se zanimljivi drveni katuni koje predlažemo da pogledate.
  • Od Manastira idete asfaltnim putem nizbrdo oko 500 m do restorana ,,Šumski Raj,, gde možete popiti piće i nešto pojesti (10 min).
  • Dalje vas put vodi još oko 200 m asfaltom, a potom skrećete levo uzbrdo kroz vikend naselje do izlaska na grebenski asfaltni put (20 min).
  • Skrećete levo asfaltom oko 100 m pa zatim desno opet na atarski put pored vikendica, voćnjaka i njiva preko grebena ,,Kurjakovac,,. Put vas blago spušta do ulaska u šumu gde treba obratiti pažnju na putokaz koji vas skreće levo na uzanu planinarsku stazu (40 min).
  • Spuštate se strmo kroz šumu do izletišta ,,Stražilovo,, i izlazite kod restorana ,,Brankov Čardak,, (15 min).
  • Nakon što ste prešli potok nastavljate pravo šumskim putem kroz dolinu oko 1000 m do velikog putokaza za dom (10 min).
  • Ovde skrećete desno uzbrdo planinarskom stazom do planinarskog doma ,,Stražilovo,, (10 min).

Staza je markirana planinarskim markacijama i putokazima i otrebno vreme za obilazak ove staze je od 7 – 8h laganog hoda.